En bättre helg

Åh vilken underbar helg jag har haft. Jag, Leif och Ida tog ledigt från jobb och skola i fredags och åkte till Stockholm för en minisemester utan större planer. Så skönt och välbehövligt med lite semester. Det här gör jag gärna om snart 🙂

En liten tepaus på hotellrummet
Fräscht badrum med Rituals-produkter

Jag älskar Stockholm och att bara strosa omkring där, eller sitta på ett café eller en restaurang. Trots att det redan är oktober så var det faktiskt riktigt varmt. Stor skillnad mot för hemma, så jag var tvungen att köpa en tunnare jacka för att inte svettas ihjäl 🙂

Som vanligt när vi är i Stockholm så handlar det mycket om att äta och dricka gott, promenera, shoppa och vila på hotellet. Den här gången bodde vi på Clarion Sign vid Norra Bantorget, som vi dessutom hade så vacker utsikt över från rummet. Vi hade ett riktigt stort rum för oss tre, ibland är det så trångt med en extrasäng så man kan knappt röra sig på rummet. Men inte nu.

Men det bästa med hotellet var nog ändå frukosten. Där fanns allt! Och jag som är en logistik- och planeringsnörd hade inget att anmärka på hur de hade organiserat frukosten med flera olika stationer utspridda i lokalen. Så det behövde aldrig bli kö. Guldstjärna för det!

Stora fat med sallad och grönsaker, så fräscht. Flera olika varianter av chark-pålägg.
Flingor, gryn och frön
Underbart god äggröra och andra varma saker.
Beställ din egna omelett eller ät äggfria våfflor. Tänk om man hade kunnat få äggfria våfflor på hotell när Isak var liten.
Gravad och rökt lax, och flera varianter av dessertostar.
Så mycket gott bröd.
Chokladdoppade donuts
Croissant och muffins

På fredag tog vi en fördrink i lobbyn innan vi gick och åt middag, som så ofta valde jag favoriten Aperol Spritz. Till middag åt jag sedan en hyfsad god vegetarisk pasta, medan Idas Carbonara inte var nån höjdare. Restaurangen var även lite för stökig/stojig och med för hög ljudnivå så i fortsättningen väljer vi andra pastarestauranger.

På lördag åt vi en sen och mastig pub-lunch så vi var inte så hungriga till middag utan jag och Leif delade på en Toast Skagen innan vi gick och såg Bodyguard på Chinateatern. Så himla bra musikal – högt tempo, bra dans och underbar musik.

Jag trodde inte att den skulle vara såå bra. Nu måste jag leta fram filmen och se den igen. Nostalgi deluxe.

Söndagen började vi riktigt lugnt med vila (vår favoritsysselsättning 🙂 ) på hotellet innan vi gick ut i ett soligt Stockholm för lite mer promenerande innan vi flög hem. Så himla mysig helg som jag snart hoppas det blir en repris på.

Jag tog en bild från flygplanet när vi närmade oss Luleå. Är det himmel, moln eller hav man ser?